/ PAP Lifestyle | 3.09.2014

Dorociński przesiadł się do AMG. Uczył się jeździć

Dorociński przesiadł się do AMG. Uczył się jeździć
[fot: Tomasz Urbanek/EAST NEWS]

Emocje są nie do opisania! - powiedział o dniu spędzonym na torze Kielce Marcin Dorociński. Jeden z najbardziej utalentowanych polskich aktorów na jeden dzień porzucił swojego Mercedesa CLS Shooting Brake i wziął udział w szkoleniu AMG Driving Academy.

Prywatnie Marcin Dorociński od wielu lat jeździ Mercedesami. W przeszłości miał dwa starsze modele, a dziś marzy po cichu o zakupie jednego z najbardziej uznanych coupe ze Stuttgartu - 560 SEC. Na co dzień jeździ stylowym CLS Shooting Brake z mocnym turbodieslem.

W ubiegłym tygodniu aktor zostawił swoje auto na parkingu i przesiadł się do jeszcze szybszych maszyn - również spod znaku trójramiennej gwiazdy. Podczas szkolenia z cyklu AMG Driving Academy miał okazję zapoznać się z teoretycznymi tajnikami dynamicznej jazdy po torze oraz bezpiecznego przeprowadzania nagłych manewrów. Później przyszedł czas na praktykę - slalom, hamowanie awaryjne i próby sprawnościowe pod okiem doświadczonych instruktorów.

- Na co dzień nie mam potrzeby, żeby się ścigać. Nawet w sporcie mierzę się raczej z samym sobą niż z innymi. A za kierownicą AMG - mimo że jestem spokojnym człowiekiem - od razu miałem ochotę wcisnąć gaz i jeździć bardziej agresywnie. Instruktorzy zachęcali zresztą do badania własnych granic. Jedna ich rada szczególnie utkwiła mi w pamięci - by w tym pędzie starać się jednak patrzeć kawałek dalej, wybiegać myślami za kolejny zakręt albo ruch kierownicą. Bo najważniejsze jest bezpieczeństwo na drodze i taki był cel tego szkolenia - mówił aktor.

AMG Driving Academy dostępna jest dla chętnych przejścia takiego szkolenia miłośników AMG i kierowców, którzy chcą poprawić technikę jazdy za kierownicą samochodów Mercedes-AMG. Informacje na stronie http://amgdrivingacademy.pl/.

Modele AMG to zmodyfikowane wersje seryjnych samochodów Mercedes-Benz, dokonywane w należącej od 2005 roku w całości do grupy Daimler AG firmie zajmującej się fabrycznym tuningiem samochodów osobowych tego koncernu z siedzibą w Affalterbach niedaleko Stuttgartu w Niemczech. Dokonuje ona rozmaitych modyfikacji, głównie silnika, ale i innych systemów aut tej marki. Powstają w ten sposób auta na ogół silniejsze i szybsze od standardowych.

Czytaj w Platine.pl
Rekordowa aukcja starego Ferrari
Pół wieku temu auto powalało osiągami. Powstało jedynie 36 egzemplarzy.
Za 10 mln złotych pojedziesz 384 km/h
Nowa wersja McLarena P1 będzie kosztować prawie 2 miliony funtów.
Żyje z muzyki, ale najchętniej słucha... silnika
Bez zastanowienia wyłączam radio w samochodzie - przyznaje artysta.
Jedyne takie Ferrari na świecie. Za 4,3 mln dol.
Oto współczesny bolid, dla którego inspiracją był samochód sprzed pół wieku.
W Dubaju policjanci jeżdzą... superradiowozami
Kolekcja policyjnych samochodów warta jest aż 6,5 miliona dolarów.
Będzie tylko trzydzieści pięć takich Rolls-Royce'ów
Są one swoistym pokazem możliwości indywidualizacji nadwozia i wnętrza auta, jakie oferuje firma Rolls-Royce.

/ PAP Lifestyle | 3.09.2014

Udostępnij

Najnowsze galerie