(mrain) | 18.09.2014

Nowe Audi A7 Sportback - luksus nie na każdą kieszeń

Nowe Audi A7 Sportback - luksus nie na każdą kieszeń
[fot: Audi]

Odmłodzony pięciodrzwiowe coupé jest jeszcze mocniejsze i bardziej atrakcyjne od swojego poprzednika. Łączy charakterystyczny wygląd i sportowego ducha coupé z komfortem sedana i funkcjonalnością Avanta.

A7 Sporback zadebiutował na rynku w 2010 roku, zwracając na siebie uwagę atletyczną sylwetką i elegancją, których wyznacznikami były długa maska silnika, sportowe, płynnie zarysowane słupki C i ostro zaznaczony tył pojazdu. Odmłodzona wersja tego pięciodrzwiowego, mierzącego 4,97 m pojazdu, zyskała teraz nowe, sportowe cechy.

Najistotniejsze zmiany dotyczą pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe, zderzaków, rur wydechowych i reflektorów. Technika LED jest teraz standardem. Na życzenie Audi oferuje reflektory diodowe Matrix LED, optymalnie oświetlające drogę i nie oślepiające przy tym innych uczestników ruchu drogowego.

Karoserię nowego Audi A7 Sportback wykonano głównie z aluminium i najwyższej jakości stopów stali. Jest ona niezmiernie lekka i zapewnia maksymalny komfort akustyczny. Wyjściowa pojemność bagażnika z dużą, otwieraną elektrycznie pokrywą wynosi 535 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń powiększa się ona do 1390 litrów.

Utrzymany w sportowym stylu wygląd zewnętrzny pojazdu znajduje swą kontynuację w jego wnętrzu. Dominującym elementem jest tu pozioma linia okalająca przestrzeń kierowcy i pasażera. Deska rozdzielcza emanuje przejrzystością i elegancją. We wnętrzu zastosowano nowe materiały, m.in. aluminium i drzewo orzechowe, z których wykonano listwę dekoracyjną.

Przednie siedzenia (do wyboru cztery wersje) mogą być opcjonalnie wyposażone w wentylację i w funkcję masażu. Radio MMI jest montowane standardowo. Na życzenie może być ono uzupełnione o wyświetlacz pokazujący wszystkie ważne informacje na przedniej szybie, na wprost wzroku kierowcy.

Na początek nowy Sportback oferowany jest z jednym z pięciu silników: dwóch benzynowych i trzech jednostek diesla. Ich moc sięga od 160 kW (218 KM) do 245 kW (333 KM). Pod względem emisji spalin wszystkie spełniają normę Euro 6.

Wiele elementów silnika 3.0 TDI clean diesel 200 kW (272 KM) zaprojektowano od podstaw. W wersji ultra o mocy 160 kW (218 KM) z napędem na przednią oś ta trzylitrowa jednostka V6 zadowala się średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km, co odpowiada emisji 122 g CO2 na kilometr. Z kolei najbardziej zaawansowany silnik 4.0 TFSI, dostępny jest w dwóch wariantach. W Audi S7 Sportback ma moc 331 kW (450 KM), a w Audi RS 7 Sportback - 412 kW (560 KM).

Jednostka 3.0 TDI biturbo clean diesel o mocy 235 kW (320 KM) współdziała z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Wszystkie inne wersje silnikowe współpracują z siedmiostopniową przekładnią S tronic. W wariantach z napędem tylko na przednią oś, ta zastępująca wcześniejszą skrzynię multitronic dwusprzęgłowa przekładnia, także została zupełnie przeprojektowana.

Podwozie to połączenie sportowej precyzji z komfortem. Nowe Audi A7 Sportback może jeździć na kołach o średnicy od 17 do 21 cali. Niektóre wersje silnikowe są wyposażone w nowe, lekkie hamulce. Układ kierowniczy ma elektromechaniczny, wydajny napęd. Standardowym elementem wyposażenia jest system wyboru dynamiki jazdy.

W aucie znalazły się także nowoczesne systemy wsparcia, w tym korzystający z radaru adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami, asystent jazdy nocą i asystent zmiany pasa ruchu. Za korzystanie ze wszystkich tych dogodności trzeba oczywiście niemało zapłacić. Ceny Audi A7 Sportback w salonach zaczynają się od 272 tys. zł.

Czytaj więcej w Platine.pl
Legendy Bugatti. Jest ich tylko 18, a kosztują prawie 14 mln dolarów
Bugatti wyprodukowało zaledwie 18 egzemplarzy Legendarnych Veyronów. Każdy z nich kosztuje ponad 2 mln euro
Tutaj najtańszy samochód kosztuje milion złotych
- Rocznie chcielibyśmy sprzedać przynajmniej 20 aut - deklaruje Piotr Jędrach, menedżer salonu.
Wypożyczalnia aut - futurystyczne pojazdy na każdą kieszeń
W Grenoble i jego okolicach zostanie uruchomiony program transportu miejskiego, wykorzystujący futurystyczne pojazdy.

(mrain) | 18.09.2014

Udostępnij

Najnowsze galerie